Všeobecné obchodní podmínky cestovní kanceláře Signature Travel s.r.o.
- Úvodní ustanovení
- Cestovní kancelář (dále jen „CK“), se zabývá poskytováním a sestavováním služeb cestovního ruchu na žádost zákazníka (dále jen „zákazník“) ještě před uzavřením smlouvy o zájezdu (dále jen „zájezd“).
- Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále také jako „VOP“) upravují průběh jednání o uzavření smlouvy o zájezdu mezi CK a zákazníkem, práva a povinnosti zákazníka a CK, jakož i podmínky poskytování služeb cestovního ruchu. Tyto VOP jsou nedílnou součástí smlouvy o zájezdu uzavřené mezi CK a zákazníkem. V případě, že smlouva o zájezdu stanoví práva a povinnosti CK a/nebo zákazníka odlišně od úpravy těchto VOP, použije se ustanovení smlouvy o zájezdu.
- CK informuje zákazníka před uzavřením smlouvy o zájezdu o všech podstatných náležitostech smlouvy o zájezdu, k jejímuž uzavření jejich vzájemná jednání směřují. CK dále v rámci těchto kontraktačních jednání předá zákazníkovi informační formulář dle vyhlášky č. 122/2018 Sb., o způsobu právní ochrany zákazníka. V případě jakýchkoliv nejasností zákazníka, je CK povinna mu tyto nesrovnalosti vysvětlit.
- Rozsah a kvalita služeb cestovního ruchu poskytovaných v rámci konkrétního zájezdu je definována konktrétně v každé jednotlivé uzavřené smlouvě o zájezdu.
- Obsah smlouvy o zájezdu
- Smluvní vztah mezi CK a zákazníkem vzniká uzavřením smlouvy o zájezdu, jejímž předmětem je poskytnutí zájezdu (dále jen „smlouva o zájezdu“).
- Není-li smlouva o zájezdu uzavřena v písemné formě, pak smluvní vztah vzniká okamžikem, kdy zákazník potvrdí CK nabídku zájezdu. Za závazné potvrzení nabídky zájezdu se považuje souhlas zákazníka s nabídkou CK zachycený v e-mailové, telefonické či jakékoliv jiné komunikaci nebo uhrazení zálohy či plné ceny zájezdu (dle podmínek nabídky) zákazníkem ve lhůtě určené CK. CK je v takovém případě povinna zákazníkovi zaslat potvrzení o zájezdu.
- Není-li ve smlouvě o zájezdu sjednáno jinak, je rozsah zájezdu určen smlouvou o zájezdu. Zákazník uzavřením smlouvy o zájezdu prohlašuje, že si před uzavřením smlouvy o zájezdu VOP, jakož i zvláštní podmínky, prostudoval, všemu porozuměl a případné nesrovnalosti mu byly ze strany CK vysvětleny.
- Součástí smlouvy o zájezdu jsou i tyto VOP, jakož případně i zvláštní podmínky dle charakteru konkrétního zájezdu.
- Není-li nějaká otázka smluvního vztahu mezi zákazníkem a CK určena ve smlouvě o zájezdu, VOP či zvláštních podmínkách, pak se na tuto otázku použijí příslušná ustanovení obecně závazných právních předpisů, zejména zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů, a dále zákona č. 159/1999 Sb., o některých podmínkách podnikání v oblasti cestovního ruchu a o změně zákona č. 40/1964 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů, a zákona č. 455/1991 Sb., o živnostenském podnikání (živnostenský zákon), ve znění pozdějších předpisů.
- Cena zájezdu
- Cena zájezdu je cenou smluvní, která vychází z jednotlivého konkrétního zájezdu a zahrnuje veškeré služby sjednané smlouvou o zájezdu.
- Cena zájezdu sjednaná smlouvou o zájezdu nezahrnuje nepovinné náklady a další služby, např. poplatky za vstupy do památkových objektů, fakultativní výlety, stravování, zdravotní testy, cestovní pojištění atp., ledaže smlouva o zájezdu stanoví jinak.
- Slevy či jiné akce, které budou vyhlášeny po uzavření smlouvy o zájezdu, nemají na sjednanou cenu zájezdu žádný vliv.
- Cena zájezdu je kalkulována podle kurzu ČNB ke dni uzavření smlouvy o zajedu.
- CK je oprávněna zvýšit cenu zájezdu, jestliže se zvýší tyto náklady:
- cena za dopravu vyplývající ze zvýšení cen pohonných hmot nebo jiných zdrojů energie nebo
- daně, jakákoli dodatečná obdobná peněžitá plnění nebo úplaty ze služeb cestovního ruchu poskytovaných podle smlouvy o zájezdu třetími stranami, které se přímo nepodílejí na poskytnutí zájezdu, včetně plateb spojených s dopravou, nebo
- směnný kurs české koruny použitý pro stanovení ceny zájezdu.
- Zvýšení ceny zájezdu se vypočte tak, že CK zvýší souhrnnou cenu zájezdu o: a) navýšení ceny položky dle bodu 4.5. písm. a) tohoto odstavce VOP, a/nebo b) cenu plnění dle bodu 4.5.písm. b) tohoto odstavce VOP a/nebo c) o kurzový rozdíl v mezi kurzem v den uzavření smlouvy o zájezdu a kurzem, kdy CK provádí zvýšení. Ve svém oznámení o navýšení ceny zájezdu pak CK uvede výpočet ceny zájezdu před navýšením ceny, skutečnosti odůvodňující navýšení ceny, výpočet nové ceny a její konečnou výši.
- Oznámení o zvýšení ceny zájezdu musí být učiněno písemně a odesláno zákazníkovi fyzicky či elektronickou formou. Toto oznámení je zapotřebí zákazníkovi odeslat nejpozději 20. den před zahájením zájezdu (poskytnutím první ze služeb cestovního ruchu).
- Navrhne-li CK zvýšení ceny zájezdu o více než osm procent, může zákazník návrh přijmout nebo může odstoupit od smlouvy o zájezdu ve lhůtě 7 dní ode dne doručení oznámení o navýšení ceny, aniž by musel hradit odstupné za předčasné ukončení závazku. Neodstoupí-li zákazník od smlouvy v určené lhůtě, platí, že se změnou ceny zájezdu souhlasí. Zákazník je povinen doplatit rozdíl v ceně zájezdu dle oznámení o navýšení ceny zájezdu nejpozději do 8 dní ode dne doručení oznámení o navýšení ceny zájezdu. V případě, že zákazník neodstoupí od smlouvy o zájezdu z důvodu navýšení ceny ze strany CK, ale zároveň rozdíl v ceně zájezdu nedoplatí ve stanovené lhůtě (tj. do 8 dní ode dne doručení oznámení o navýšení ceny zájezdu), může CK od smlouvy odstoupit. Zákazník je povinen zaplatit CK odstupné ve výši skutečně vzniklých nákladů, nejméně však 80 % z ceny zájezdu.
- Pokud zákazník z jakýchkoliv důvodů na své straně nevyužije zcela nebo z části služby, na jejichž poskytnutí měl podle smlouvy právo, nezakládá taková skutečnost jakýkoliv nárok na slevu z ceny služeb.
- Platební podmínky
- Zákazník je povinen zaplatit celou výši ceny zájezdu před jeho zahájením, a to v souladu s ujednáním ve smlouvě o zájezdu. Není-li ve smlouvě o zájezdu sjednáno jinak, pak je zákazník povinen uhradit 100 % z celkové ceny zájezdu při uzavření smlouvy o zájezdu. Částka se považuje za zaplacenou okamžikem jejího připsání na bankovní účet CK uvedený ve smlouvě o zájezdu.
- V případě, že zákazník nedodrží platební podmínky uvedené v těchto VOP nebo smlouvě o zájezdu, je CK oprávněna od smlouvy o zájezdu odstoupit. Zákazník je povinen zaplatit CK odstupné ve výši skutečně vzniklých nákladů, tím není dotčeno právo CK na náhradu škody, a to v plné výši.
- Práva a povinnosti CK
- CK je povinna řádně a včas poskytnout zákazníkovi služby v termínech a rozsahu, jak jsou obsažené ve smlouvě o zájezdu. CK je povinna zákazníka správně a úplně informovat o rozsahu a podmínkách poskytovaných služeb a o všech skutečnostech, týkajících se sjednaných služeb, které jsou pro zákazníka důležité a které jsou CK známy, zejména sdělit zákazníkovi před uzavřením smlouvy o zájezdu údaje o pasových a vízových požadavcích, lhůtách pro jejich vyřízení a jaké zdravotní doklady jsou pro cestu a pobyt požadovány a další údaje stanovené v § 9a zákona o cestovním ruchu.
- CK není povinna poskytnout zákazníkovi plnění nad rámec předem potvrzených a zaplacených služeb.
- CK je povinna mít uzavřenou pojistnou smlouvu pro případ úpadku a umožnit zákazníkovi vytištění příslušného dokladu o sjednání pojistného. Doklad o pojištění CK proti úpadku je zveřejněn na internetových stránkách CK.
- Náhradu škody vzniklou z porušení závazku CK ze smlouvy není CK povinna uhradit nad částku přesahující omezení v souladu s mezinárodními smlouvami, kterými je ČR vázána.
- Práva a povinnosti zákazníka
- získat veškeré informace týkající se zájezdu, a to ještě před uzavřením smlouvy o zájezdu,
- obdržet služby cestovního ruchu, které jsou součástí zájezdu. V případě, že nedojde k vyčerpání všech služeb cestovního ruchu z důvodu na straně zákazníka, nemá zákazník nárok na jakékoliv plnění ze strany CK,
- obdržet spolu se smlouvou o zájezdu, popřípadě s potvrzením o zájezdu na základě své žádoti doklad o povinném pojištění CK pro případ jejího úpadku,
- na ochranu osobních údajů v souladu s příslušnými právními předpisy,
- odstoupit od uzavřené smlouvy o zájezdu, a to ve lhůtě a za podmínek stanovených ve smlouvě o zájezdu a těchto VOP,
- obdržet informace o všech podstatných skutečnostech týkajících se zájezdu (před odjezdem), a to způsobem a za podmínek stanovených ve smlouvě o zájezdu a těchto VOP,
- být seznámen s případnými změnami zájezdu,
- reklamovat zájezd nebo jednotlivé služby cestovního ruchu, a to za podmínek a způsobem uvedeným v těchto VOP.
- zaplatit celou cenu zájezdu, a to ve lhůtě a za podmínek stanovených smlouvou o zájezdu a těmito VOP,
- dodržovat podmínky CK, přepravní společnosti, jakož i právní předpisy všech států, na jejichž území se bude v rámci zájezdu nacházet, zejména pasové, vízové, celní, zdravotní a další předpisy země, do které cestuje (př. Pro řízení motorových vozidel v zahraničí mít v zemích, které tuto povinnost vyžadují platný mezinárodní řidičský průkaz). Veškeré náklady, které vzniknou nedodržením tohoto ustanovení, nese zákazník sám,
- dbát doporučení CK, jakož i Ministerstva zahraničních věcí ČR,
- dodržovat termíny odjezdu/odletu/vyplutí stanovené CK popřípadě přepravní společností,
- poskytovat CK maximální možnou součinnost,
- sdělovat o sobě, jakož i o ostatních zákaznících úplné a pravdivé informace. Zákazník bere tímto na vědomí, že zatajení, neuvedení, popřípadě sdělení nesprávního údaje o osobě může vést k neposkytnutí služby cestovního ruchu, popřípadě i k protiprávnímu jednání posuzovaného dle právního řádu státu, na jehož území bude toto jednání zjištěno. Sankce za toto porušení bude posuzována výhradně v souladu s právním řádem příslušného státu,
- mít u sebe všechny doklady nezbytné (zejména osobní a zdravotní) pro vstup a pobyt ve státech, na jejichž území se bude v rámci zájezdu zdržovat, u těchto dokladů je pak zákazník povinen dodržet minimální dobu platnosti pro dobu po návratu do ČR dle legislativy příslušného státu.
- Zákazník musí na základě informací poskytnutých CK k zájezdu sám zhodnotit, zda mu jeho zdravotní stav umožňuje se zájezdu účastnit s tím, že pokud se jedná o zdravotně rizikový zájezd, musí nový zákazník současně doložit i lékařské potvrzení o zdravotní způsobilosti k danému konkrétnímu zájezdu. CK neodpovídá zákazníkovi za jakoukoliv škodu či újmu způsobenou uvedeným nepravdivým prohlášením zákazníka o jeho zdravotním stavu a způsobilosti pro účast na zájezdu,
- zajistit dohled nad osobou mladší 18 let (není-li v některém státě vyšší věková hranice). Zákazník bere na vědomí, že CK neodpovídá za zákazníky mladší 18 let,
- převzít od CK veškeré dokumenty, popřípadě jiné věci nezbytné pro řádné poskytování služeb cestovního ruchu,
- být v době 7 dní před odjezdem/odletem/vyplutím kontaktní na telefonu, který uvede ve smlouvě o zájezdu,
- respektovat odlišnou sociální a náboženskou skladbu obyvatelstva, dodržovat místní zvyky a obyčeje,
- uhradit veškeré služby, které nejsou součástí zájezdu a které si sjednal sám zákazník v místě zájezdu, popřípadě, o jejichž sjednání požádal CK,
- dodržovat pokyny a doporučení CK,
- dodržovat pravidla ubytovacího zařízení, a to včetně pravidel týkajících se zákazu konzumace alkoholu, omamných a psychotropních látek, dodržování nočního klidu atd.,
- uhradit škodu, kterou způsobil v dopravním prostředku, ubytování, popřípadě kdekoliv jinde v průběhu zájezdu,
- zdržet se jednání, které by mohlo ohrozit život, zdraví či majetek CK, ostatních zákazníků či třetích osob,
- případné vady reklamovat bez zbytečného odkladu, tyto vady řádně zdokumentovat,
- v případě, že je zákazníkem právnická osoba, pak je povinna seznámit se všemi právy a povinnostmi vyplývajícími ze smlouvy o zájezdu, VOP, přepravních podmínek, zvláštních podmínek, jakož i ostatních dokumentů všechny cestující a zajistit jejich dodržování.
- Odpovědnost zákazníka
- S ohledem na náročnost některých zájezdů pořádaných CK se zákazníkům doporučuje věnovat bedlivou pozornost doporučením CK, zejména pokud jde o fyzickou náročnost a vybavenost k zájezdu. Náročnost zájezdu je CK zákazníkovi sdělena vždy před uzavřením smlouvy o zájezdu. .
- CK nemůže převzít odpovědnost za obtíže zákazníka vyplývající z jeho zdravotního stavu a nedostatečné fyzické připravenosti. Zákazník se zúčastňuje zájezdu, zejména sportovního programu v rámci jednotlivých zájezdů, na vlastní nebezpečí a odpovědnost.
- CK má právo vyloučit zákazníka ze sportovního programu nebo mu zakázat plánovanou trasu v případě, že zákazník je pod vlivem alkoholu nebo omamných prostředků nebo pokud jeho vybavení či momentální fyzický stav neodpovídají náročnosti programu. V krajním případě může průvodce vyloučit ze zájezdu bez náhrady zákazníka, který hrubě ruší jeho průběh nebo ostatní účastníky. V těchto případech se neúčast na programu nepovažuje za nenaplnění služeb ze strany CK.
- CK neručí za majetek zákazníků. Osobní věci jsou plně odpovědností zákazníka, který je povinen si je v průběhu programu zájezdu (fakultativních aktivit) chránit proti poškození mechanickými (prach, oděr, náraz, rozbití) i povětrnostními (vzdušná vlhkost, voda, výkyvy teplot) vlivy, a také proti ztrátě či krádeži.
- Zákazník nese veškerou odpovědnost za případnou ztrátu či krádež cestovního pasu a cenností (finance, šperky, elektronika). Náklady spojené se ztrátou cestovního dokladu hradí zákazník. Zákazník je povinen vynaložit veškerou snahu a péči, aby těmto událostem předešel.
- Změny a zrušení smluvně sjednaných služeb cestovního ruchu
- CK si v souladu s ust. § 2531 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, ve znění pozdějších předpisů, sjednává právo k provedení nepodstatných změn smlouvy o zájezdu. CK je povinna tyto změny oznámit zákazníkovi jasným a srozumitelným způsobem, a to v textové podobě. V případě těchto změn nemá zákazník nárok na odstoupení od smlouvy o zájezdu, resp. je oprávněn od smlouvy o zájezdu odstoupit za standardních podmínek, tedy včetně povinnosti zaplatit odstupné za podmínek a ve výši upravené v bodu 11.2.2. těchto VOP.
- V případě, že je CK nucena učinit podstatnou změnu smlouvy o zájezdu, pak o této skutečnosti informuje bez zbytečného odkladu zákazníka a požádá jej o jeho písemný souhlas s těmito změnami. Zákazník je povinen vyjádřit se k návrhu CK ve lhůtě 5 dní od okamžiku doručení příslušného oznámení, nejpozději však před zahájením zájezdu. V případě, že zákazník s navrhovanými změnami nesouhlasí, je oprávněn od sjednané smlouvy o zájezdu odstoupit. Zákazníkovi v takovém případě nevzniká povinnost hradit odstupné upravené v bodu 11.2.2. těchto VOP. V případě, že zákazník ve výše uvedené lhůtě od smlouvy o zájezdu neodstoupí, popřípadě se nijak nevyjádří, bere se, že s navrhovanými změnami souhlasí.
- místa určení cesty nebo pobytu, trasy a délky pobytu včetně termínů a, je-li součástí ubytování, i počtu nocí,
- ujednaného dopravního prostředku, jeho vlastnosti a kategorie, místa, data a času odjezdu a příjezdu, trvání a místa zastávek a dopravního spojení; není-li přesný čas ještě stanoven, sdělí pořadatel a tam, kde je to významné, zprostředkovatel prodeje zájezdu zákazníkovi přibližný čas odjezdu a příjezdu,
- umístění, hlavních znaků a případné turistické kategorie, do níž je podle pravidel státu místa určení cesty nebo pobytu ubytování zařazeno,
- ujednaného stravování,
- návštěv, výletů nebo jiné služby zahrnuté v celkové ceně zájezdu,
- údaje, zda některá ze služeb cestovního ruchu bude zákazníkovi poskytována v rámci skupiny a, je-li tomu tak a je-li to možné, o přibližné velikosti skupiny, pokud to není zřejmé ze souvislostí,
- jazyku, v němž se služby cestovního ruchu poskytují, závisí-li využití těchto služeb zákazníkem na ústní komunikaci,
- údaje, zda jsou cesta nebo pobyt obecně vhodné pro osoby s omezenou schopností pohybu, popřípadě údaje o vhodnosti cesty nebo pobytu s ohledem na potřeby zákazníka,
- celkové ceny zájezdu včetně daní, poplatků nebo jiných obdobných peněžitých plnění a veškerých případných dalších nákladů,
- způsobu platby včetně částky nebo procenta z ceny, jež mají být zaplaceny jako záloha, a časový rozvrh pro zaplacení zbývající části ceny, nebo peněžité jistoty, které musí zákazník uhradit nebo poskytnout,
- nejnižšího počtu osob nutného k uskutečnění zájezdu a lhůty, během níž může pořadatel odstoupit od smlouvy zájezdu podle § 2536 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku,
- údaje, že zákazník může odstoupit od smlouvy o zájezdu kdykoli před zahájením zájezdu proti zaplacení přiměřeného odstupného za předčasné ukončení závazku ze smlouvy o zájezdu.
- Změna pořadí navštívených míst či změna dne navštívení určitého místa pro zefektivnění logistiky se nepovažuje za změnu programu zájezdu.
- CK oznámí zákazníkovi společně s předložením návrhu na změnu závazku jasným, srozumitelným a zřetelným způsobem a bez zbytečného odkladu níže uvedené informace (tyto musejí být opětovně zaznamenané v textové podobě):
- dopad navrhovaných změn na cenu zájezdu,
- lhůtu, v níž může zákazník odstoupit od smlouvy o zájezdu,
- důsledky pro zákazníka, neodstoupí-li včas od smlouvy o zájezdu,
- údaje o případném náhradním zájezdu a jeho ceně.
-
- Informace dle tohoto odstavce budou zákazníkovi doručeny na e-mail nebo adresu uvedenou ve smlouvě o zájezdu, a to bez zbytečného odkladu poté, co CK zjistí potřebu provedení příslušné změny.
- Zákazník může před zahájením zájezdu oznámit písemně CK, že se namísto něj zúčastní zájezdu jiná osoba pouze v případě, že nový zákazník splňuje podmínky pro účast na zájezdu (tj. zejména je-li změna v souladu s podmínkami dopravce a dalších poskytovatelů služeb, které jsou součásti zájezdu, př. je možná změna zákazníka na letence či v ubytování, atp.).
- Součástí toho oznámení musí být vyjma identifikace nového zákazníka (v rozsahu minimálně jako je identifikován původní zákazník ve smlouvě o zájezdu) prohlášení nového zákazníka, že souhlasí se smlouvou o zájezdu, VOP jakož i dalšími podmínkami zájezdu.
- Oznámení musí být CK doručeno alespoň 7 dní před zahájením zájezdu. Zákazník je povinen oznámit CK postoupení zájezdu včas, a to zejména s ohledem na dobu potřebnou pro zajištění souvisejících služeb (např. víza). Za včasnost oznámení o postoupení zájezdu odpovídá zákazník.
- CK poté bez zbytečného odkladu sdělí novému i původnímu zákazníkovi náklady spojené s postoupením smlouvy o zájezdu, a to vše za podmínky, že změna v osobě zákazníka je uskutečnitelná. Tyto náklady nesmějí být nepřiměřené a nesmějí být vyšší než náklady skutečně vynaložené na postoupení smlouvy o zájezdu. Náklady na postoupení smlouvy o zájezdu jsou povinni uhradit nový a původní zákazník společně a nerozdílně.
- CK je povinna oznámit zákazníkovi, na základě jeho žádosti, dobu potřebnou pro učinění nezbytných úkonů spojených s postoupením smlouvy o zájezdu, aby se mohl nový zákazník zájezdu zúčastnit.
- V případě, že nový zákazník nebude splňovat podmínky pro přiznání slevy či jiné výhody, na níž měl nárok původní zákazník (např. sleva za včasný nákup, dítě zdarma, opakovaná účast, stálý zákazník apod.), pak jsou původní a nový zákazník povinni společně a nerozdílně zaplatit CK rozdíl v ceně zájezdu, a to společně s náklady na postoupení zájezdu.
- Odstoupení od smlouvy o zájezdu
Odstoupení ze strany CK
- CK může odstoupit od smlouvy o zájezdu odstoupit, pokud:
- zákazník neodstoupí od smlouvy o zájezdu z důvodu navýšení ceny ze strany CK, ale zároveň rozdíl v ceně zájezdu nedoplatí ve stanovené lhůtě (tj. do 8 dní ode dne doručení oznámení o navýšení ceny zájezdu), s tím že zákazník je povinen zaplatit CK odstupné upravené v bodu 4.8. těchto VOP (viz bod 4.8. těchto VOP);
- zákazník nedodrží platební podmínky uvedené v těchto VOP, s tím že zákazník je povinen zaplatit CK odstupné upravené v bodu 5.1. těchto VOP (viz bod 5.1. těchto VOP);
- počet osob přihlášených na zájezd je nižší než nejnižší počet určený ve smlouvě o zájezdu. CK je povinna oznámit zákazníkovi zrušení zájezdu ve lhůtě:
- dvacet dní před zahájením zájezdu v případě cest trvajících déle než šest dní,
- sedm dní před zahájením zájezdu v případě cest trvajících dva až šest dní,
- čtyřicet osm hodin před zahájením zájezdu v případě cest trvajících méně než dva dny, nebo
- jí v plnění závazku brání nevyhnutelné a mimořádné okolnosti. Zrušení zájezdu je v tomto případě CK povinna oznámit zákazníkovi bez zbytečného odkladu ještě před zahájením zájezdu.
-
- CK v případech pospaných v bodu 11.1.1. a) až d) těchto VOP vrátí zákazníkovi do 14 dní od okamžiku odstoupení veškeré uhrazené platby za zájezd ponížené o odstupné stanoví-li tak tyto VOP. CK však nevzniká však vůči zákazníkovi povinnost k náhradě škody.
- Zákazník je oprávněn od smlouvy zájezdu odstoupit, aniž by mu vznikala povinnost hradit CK odstupné, resp. má právo na vrácení zaplacené ceny nebo zálohy za zájezd a dalších poplatků, které CK v souvislosti s uzavřenou smlouvu o zájezdu uhradil případě že:
- CK zruší zájezd,
- dle bodu 4.8. těchto VOP, v případě, že odstoupí od smlouvy o zájezdu ve lhůtě 7 dní ode dne doručení písemného navýšení ceny zájezdu
- dle bodu 9.2. těchto VOP (tj. v případě, že vyjádří ve lhůtě 5 dní od okamžiku doručení oznámení o změně smlouvy o zájezdu, nejpozději však před zahájením zájezdu, se změnami svůj nesouhlas),
- před zahájením zájezdu, jestliže v místě určení cesty nebo pobytu nebo jeho bezprostředním okolí nastaly nevyhnutelné a mimořádné okolnosti, které mají významný dopad na poskytování zájezdu nebo na přepravu osob do místa určení cesty nebo pobytu,
- při podstatném porušení povinností ze strany CK.
- Zákazník je oprávněn odstoupit od smlouvy o zájezdu v jakémkoliv okamžiku před zahájením zájezdu, a to bez uvedení důvodů. V takovém případě, je CK povinna zákazníkovi nejpozději do 14 dní od okamžiku doručení oznámení o odstoupení vrátit veškeré jím uhrazené platby ponížené o odstupné, které činí:
- v případě doručení odstoupení od smlouvy o zájezdu 120 dní a více před odjezdem/odletem: skutečně vzniklé náklady, nejméně však 80 % z ceny zájezdu,
- v případě doručení odstoupení od smlouvy o zájezdu 119 dní méně před odjezdem/odletem: skutečně vzniklé náklady, nejméně však 100 % z ceny zájezdu.
- CK je rovněž oprávněna v případě, že dojde k odstoupení od smlouvy o zájezdu ze strany zákazníka z jakéhokoliv důvodu jednostranně započíst oproti nároku zákazníka na vrácení zaplacených prostředků ponížených o odstupné, jakékoliv pohledávky, které eviduje vůči zákazníkovi.
- V případě, že se zákazník nedostaví k odjezdu/odletu, popřípadě je vyloučen ze zájezdu, má se za to, že nemá zájem, aby mu byly poskytnuty (další) služby cestovního ruchu a nevzniká mu právo na vrácení jakékoliv částky. V této souvislosti doporučuje CK zákazníkům kalkulovat s dostatečnou časovou rezervou pro dopravu na místo odjezdu/odletu. CK není odpovědná za opoždění zákazníka při příjezdu na místo odjezdu nebo odletu, a to ani v případě, pokud k tomuto zpoždění došlo z důvodu zásahu vyšší moci.
- Pokud zákazník v průběhu zájezdu zruší či se z jakéhokoliv důvodu na jeho straně nezúčastní některé ze služeb cestovního ruchu poskytovaných na základě smlouvy o zájezdu, nemá nárok na vrácení žádného finančního plnění.
- Odstoupení od smlouvy o zájezdu je účinné okamžikem jeho doručení druhé smluvní straně.
- Reklamace zájezdu
- Zákazník je oprávněn reklamovat jakékoliv vady zájezdu, tj. služby cestovního ruchu, které nebyly poskytnuty vůbec, popřípadě v jiné kvalitě či množství, než jak bylo sjednáno ve smlouvě o zájezdu.
- Zákazník je povinen reklamovat vady bez zbytečného odkladu po jejich zjištění. Zákazník je povinen o zjištěných vadách informovat CK, zda si přeje vadu odstranit či zda žádá přiměřenou slevu u ceny zájezdu. Tato volba je pro CK závaznou. V případě žádosti o odstranění vady určí zákazník též přiměřenou lhůtu pro odstranění vady, ledaže je vada takového charakteru, že je nutné ji odstranit neprodleně. Písemné reklamace je zákazník povinen doručit na adresu sídla CK.
- V případě, že se vyskytnou vady po zahájení zájezdu, je CK povinna vyvinout maximální možné úsilí k zajištění ekvivalentní služby cestovního ruchu ve stejné nebo vyšší kvalitě. V případě, že toto není z objektivních příčin možné, poskytne CK zákazníkovi službu cestovního ruchu v nižší než sjednané kvalitě a zároveň mu poskytne přiměřenou slevu z ceny zájezdu.
- V případě, že CK vadu neodstraní ani nenabídne zákazníkovi alternativní službu cestovního ruchu stejné nebo vyšší kvality, je zákazník oprávněn odstranit vadu zájezdu sám, a to na náklady CK.
- CK nemá povinnost hradit zákazníkovi škodu vzniklou nesplněním smlouvy o zájezdu, prokáže-li, že jí ve splnění smluvní povinnosti dočasně nebo trvale zabránila mimořádná nepředvídatelná a nepřekonatelná překážka vzniklá nezávisle na její vůli.
- CK neručí za úroveň cizích služeb u akcí, které netvoří součást zájezdu, a které si zákazník obstará na místě prostřednictvím třetích osob.
- Nastanou-li okolnosti, jejichž vzniku, průběhu a příp. následku nemohla CK zabránit (vyšší moc) nebo okolnosti, jejichž příčina je na straně zákazníka, na jejichž základě zákazník zcela nebo zčásti nevyužije zaplacené služby, nevzniká zákazníkovi nárok na slevu z ceny.
- Přeruší-li CK zájezd z důvodu vyšší moci, je povinna učinit veškerá opatření k dopravě zákazníka zpět.
- První a poslední den zájezdu jsou určeny především k zajištění dopravy, transferů a ubytování a nejsou považovány za dny plnocenného rekreačního pobytu. V tomto smyslu nelze tudíž reklamovat eventuální zkrácení pobytu.
- Odpovědnost za škody
- CK odpovídá pouze za škody vzniklé zákazníkovi v souvislosti se službami cestovního ruchu poskytovanými na základě smlouvy o zájezdu.
- Spoluzavinění zákazníka může mít za následek krácení nároku na náhradu škody, popřípadě vyloučení tohoto nároku v plné výši.
- CK však neodpovídá za škody vzniklé z důvodu zásahu vyšší moci.
- CK neodpovídá za jakoukoliv újmu vzniklou zákazníkovi v souvislosti s jinými službami než těmi, které byly sjednány v rámci smlouvy o zájezdu. V případě, že jiné služby ovlivní možnost poskytnutí služby cestovního ruchu dle smlouvy o zájezdu, popřípadě zcela znemožní poskytnutí takové služby, není za toto CK odpovědná.
- CK neodpovídá za škodu či újmu zákazníka vzniklou při poskytování služeb cestovního ruchu dle smlouvy o zájezdu v případě, že zákazník poruší povinnost dle těchto VOP, zejména sdělí CK nepravdivé údaje o své osobě, zdravotním stavu atp.
- Práva a povinnosti cestujících, jakož i povinnosti při přepravě zavazadel jsou upraveny v přepravním řádu příslušných přepravní společností. Těmi podmínkami je zákazník povinen se řídit.
- Pojištění pro případ úpadku CK
- CK je ve smyslu stanovení § 6 odst. 1 zákona č. 159/1999 Sb., pojištěna pro případ úpadku, na základě, kterého vzniká zákazníkovi CK právo na plnění v případech, kdy CK z důvodu svého úpadku:
- neposkytne zákazníkovi repatriaci,
- nevrátí zákazníkovi zaplacenou zálohu nebo cenu zájezdu včetně ceny zaplacené za poukaz na zájezd v případě neuskutečnění zájezdu, nebo
- nevrátí zákazníkovi rozdíl mezi zaplacenou cenou zájezdu a cenou částečně poskytnutého zájezdu v případě, že se zájezd uskutečnil pouze zčásti.
- Zákazník se může na Českou podnikatelskou pojišťovnu, a. s., Vienna Insurance Group, sídlem Pobřežní 665/23, 186 00 Praha 8, IČ 63998530, https://www.cpp.cz/, obrátit v případech uvedených v předchozím odstavci v písmenech a) – b) těchto VOP. Doklad o uzavření pojistky obdrží zákazník nejpozději v době uzavření smlouvy o zájezdu či spolu s potvrzením smlouvy o zájezdu. Doklad o uzavření pojistky je k nahlédnutí na internetových stránkách CK.
- Pojištění zákazníka
- Součástí ceny zájezdu není pojištění léčebných výloh, pojištění storna zájezdu, pojištění odpovědnosti za škodu, připojištění zavazadel či jakékoliv jiné pojištění.
- Zákazník bere tímto na vědomí, že na základě Evropského průkazu zdravotního pojištění nemusí dojít k úhradě všech nákladů spojených s poskytnutím zdravotních služeb v cizině. Zákazník je povinen zjistit u své zdravotní pojišťovny rozsah krytí.
- V případě nesjednání vhodného pojištění či připojištění je zákazník srozuměn s tím, že veškeré náklady bude hradit výlučně z vlastních zdrojů.
- CK nabízí zákazníkům pomoc při sjednání pojištění léčebných výloh, storna zájezdu, odpovědnosti za škodu. Práva a povinnosti při sjednávání tohoto pojištění jakož i při čerpání pojistného plnění se řídí všeobecnými obchodními podmínkami příslušné pojišťovny.
- CK doporučuje zákazníkům sjednat cestovní pojištění s ohledem na charakter zájezdu odpovídající pojištění (př. pokud budou v průběhu trvání zájezdu aktivně sportovat, sjednat vhodné cestovní pojištění či připojištění vozidla).
- Upozornění CK
- Kulturní a hygienické standardy se v místě zájezdu mohou lišit od obvyklých standardů v České republice. Služby v ubytovacích zařízeních, dopravě a dalších oblastech odpovídají místním zvyklostem, což může znamenat i pomalejší řešení požadavků, menší zkušenost. Běžná gesta mohou mít v jiných zemích jiný význam.
- Ubytovací zařízení mají různé standardy – pokoje stejné kategorie se mohou lišit.
- Ubytování obvykle nelze využívat před check-inem nebo po check-outu. Časný příjezd či pozdní odjezd neopravňují k delšímu používání pokoje.
- Rozdělování pokojů probíhá zásadně ze strany hotelů a CK na něj nemá vliv.
- Ve většině hotelů je za třílůžkový pokoj považován dvoulůžkový pokoj s přistýlkou. Přistýlka není ve většině ubytovacích zařízení plnohodnotná postel a může jí být pohovka, rozkládací gauč nebo lehátko.
- K některých ubytovacím zařízením patří i večerní zábava s restauracemi a bary, které mohou působit hluk.
- Kvalitu stravování v ubytovacím zařízení nemůže CK jakkoliv ovlivnit.
- Některá ubytovací zařízení poskytují na pokoji redukce do zásuvek. CK ale doporučujeme zákazníkům vzít si vlastní.
- Počet lehátek a slunečníků v některých ubytovacích zařízeních nemusí odpovídat celkové kapacitě ubytovacího zařízení.
- Některá ubytovací zařízení nemají bazén s filtrem, údržba může vyžadovat jeho vypuštění.
- Vzdálenosti pláží od ubytovacích zařízení jsou orientační.
- Moře a pláže podléhají přírodním vlivům (přílivy, odlivy, naplaveniny). Při koupání v moři je třeba dát pozor na ryby a další mořské živočichy, kteří mohou znepříjemnit koupání či být potencionálně nebezpeční. Tropické deště, vysoká vlhkost či náhlé změny počasí jsou v mnohých destinacích běžnými. Hmyz, zvířata a tropické počasí jsou běžnou součástí pobytu.
- Historické a náboženské památky mohou být v určitých dnech uzavřené.
- Dopravní podmínky se mohou odlišovat od obvyklých podmínek v České republice. Provoz může být chaotický. Taxi nemusí mít vždy taxametry.
- Strava v mnohých destinacích může být kořeněnější nebo jinak připravovaná, s použitím neznámých surovin. Vegetariánská či bezlepková jídla nemusí být vždy dostupná
- Pravidla pro alkohol, kouření a oblékání se v jednotlivých zemích liší, letištní kontroly mohou být přísnější.
- V některých zemích může docházet i k občasným výpadkům zásobování vodou a elektrickou energií.
- CK doporučuje v exotických zemí nepoužívat vodu z vodovodu k pití a vaření. Doporučujeme zákazníkům zakoupit k tomuto účelu balenou vodu.
- Letenky zakoupené CK k zájezdu jsou vždy bez možnosti provádění změn ze strany zákazníka (například změna odletového a příletového letiště, změna data letu, změna či oprava jména cestujícího apod.). Požadavky na změnu rezervace letenky (včetně letenky v rámci zájezdu) lze realizovat před jejím vystavením /zakoupením/. Pokud ve výjimečných případech lze letenky měnit, je tato informace uvedena v podmínkách tarifu, který byl použit ke kalkulaci ceny letenky. V takovém případě je zákazník povinen při změnách uhradit všechny poplatky se změnou spojené.
- V rámci individuálních letenkových rezervací CK nezajišťuje konkrétní místa v letadle (tzv. seating). Na vyžádání bude zákazníkovi zaslána informace o čísle letenky a číselný kód rezervace (tzv. booking reference), aby si místa v letadle mohl zajistit individuálně, případně je možné za doplatek zařídit cestovní kanceláří. Obecně platí, že letecká společnost umožňuje rezervaci konkrétních sedadel 48- 24 hodin před odletem při online check-in, služba může být leteckou společností zpoplatněna, není-li v nabídce zájezdu stanoveno jinak.
- Ochrana osobních údajů
- Pravidla nakládání s osobními údaji zákazníků jsou upravena ve zvláštním předpisu.
- Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů
- CK tímto informuje zákazníka, že v souladu s ustanovením § 14 zákona 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění, je subjektem mimosoudního řešení spotřebitelských sporů Česká obchodní Inspekce na adrese Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát – oddělení ADR, adr@coi.cz. Podrobné informace o podmínkách mimosoudního řešení sporu jsou uvedeny na coi.cz.
- Závěrečná ustanovení
Tyto podmínky se přiměřeně použijí na zprostředkování prodeje jiných služeb cestovního ruchu. Pro účely zprostředkování jiných služeb cestovního ruchu není CK pojištěna pro případ úpadku a není povinna zákazníkovi předávat vzorový formulář. CK:
- není při zprostředkování prodeje jiných služeb stranou smluv o poskytnutí jednotlivých služeb cestovního ruchu, a proto jí ze zprostředkovaných smluv nevyplývají žádné povinnosti,
- neodpovídá za vady zprostředkovaných služeb cestovního ruchu ani za vzniklé škody,
- není povinna přijímat reklamace týkající se vad zprostředkovaných služeb cestovního ruchu.
Práva a povinnosti zákazníka z jednotlivých zprostředkovaných smluv upravují smlouvy s jednotlivými poskytovateli, resp. jejich všeobecné obchodní podmínky.
Veškerá oznámení činění dle těchto VOP či smlouvy o zájezdu mohou být jak ze strany CK tak zákazníka mohou být činěna v elektronické formě, př. prostřednictvím e-mailu či datové schránky.
Tyto VOP jsou účinné od 1.2.2025 a tvoří nedílnou součást smlouvy o zájezdu.